Vállalkozóból tulajdonos - 4+1 lépés, hogy nyugodtan hátradőlhess

2024.03.16

Vállalkozóként izgalmas utat jársz be. Lehet, hogy még csak a kezdeti lépéseket teszed meg és leginkább azon járnak a gondolataid, hogy hogyan tudsz ügyfelet szerezni, hogyan tudod elindítani az üzletedet. Az is lehet, hogy már lendületben vagy és one man show-ként, éjjel-nappal rendelkezésre állsz, te vagy a beszerző / tartalomkészítő / gyártó / sales-es / honlap szerkesztő egy személyben. Lehet, hogy már van néhány kollégád, aki segít neked bizonyos területeken és egyre inkább azt érzed, hogy te már szeretnél egy picit eltávolodni a mindennapi, operatív működtetéstől. Szeretnél valóban stratégiai szinten maradni és tulajdonosi szemlélettel tekinteni a már jól működő cégedre. Mindezt azzal a megnyugtató érzéssel, hogy minden folyamat-vezérelt és minden munkatársad tudja, hogy mit, mikor kell csinálnia.

De mégis, hogyan kell ezt kiépíteni?
Hogyan tudod önálló pályára állítani a vállalkozásodat?

Hogyan érheted el azt, amikor nyugodtan el tudod engedni a kontrollt és magabiztosan hátrébb tudsz lépni?
El tudod képzelni, hogy úgy telik egy heted, hogy hét elején pár órában egyeztetsz a kollégáiddal az aktuális dolgokról, átbeszélitek, hogy hol tartanak a feladatok, megnézitek, hogy mit kell elvégezni a héten? Válaszolsz a kérdéseikre ha elakadásuk van és segítesz továbblendíteni őket. Tájékoztatod őket, hogy mit tervezel a cégben, milyen nagyobb változások várhatók. Megosztod, hogy milyen eredményeket értetek el és együtt örültök a sikereknek. Közben van egy nagyon jó érzésed, mert nyugodt vagy amiatt, hogy a kollégáid tudják, hogy mi a dolguk. Hatékonyan, logikusan működnek a folyamatok, amelyeknek haladását te is követni tudod. Kollégáid egy nyílt, kellemes céges kultúrában, motiváltan dolgoznak.

A hét további részében van időd arra, hogy hosszú távon gondolkodva új célokat tűzz ki, vállalkozásodat fenntartható módon fejleszd, ezáltal növeld céged értékét. Kicsit eltávolodva a mindennapoktól gyorsan és hatékonyan tudsz a piaci kihívásokra reagálni.

Ebben az idilli világban arra is van időd, hogy végre úgy nyaralj, hogy nem kell állandóan tüzet oltanod a pálmafa árnyékából, nem ellenőrzöd folyton a leveleidet és nem a telefonon lógsz, miközben (elvileg) kirándulsz, hanem ténylegesen töltődni tudsz és magadra és a családodra tudsz fókuszálni.

Ehhez az kell, hogy legyen rendben az alap, vagyis legyen a biztos szervezeti struktúrád, ahol a munkavállalóid motiváltak és jól definiált folyamatok mentén dolgoznak. 

A következő cikkekben 4+1 témakört járok körbe és adok pár gyakorlatias tippet, hogy hogyan tudsz felkészülni arra, hogy valóban nyugodtan hátra tudj lépni a céged operatív irányításától és végre azzal töltsd az idődet, amivel szeretnéd, vagy ami a valódi erősséged. Az alábbi témaköröket fogom érinteni:

  1. Szervezeti struktúra
  2. Munkavállalók
  3. Folyamatok
  4. Kommunikáció
  5. Te

További tartalmakért kövesd Facebook oldalamat és keress bátran, ha megszólítva érzed magad – stratégiai partnerként el tudlak indítani és végig tudlak kísérni az úton.